Berijdershandeiding

Hyundai

Gefeliciteerd met je Hyundai en welkom bij VWP Shortlease. In deze korte handleiding hebben wij een aantal belangrijke zaken vermeld met betrekking tot je leaseauto. Mocht je aanvullende informatie willen hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Wij wensen je alvast veel rijplezier met je auto.

Lees meer...

Belangrijke Contactgegevens

Je kunt met vragen over je leaseauto terecht bij VWP Shortlease. Wij zijn op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer: +31 (0)546 714417 en via het e-mailadres: [email protected]. Heb je dringend hulp nodig vanwege technische pech dan kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week, de onderstaande nummers bellen.

Hyundai Assistance: +31 (0)20 851 2222
Heb je dringend hulp nodig vanwege schade dan kun je  24 uur per dag, 7 dagen per week, het onderstaande nummer bellen:
VWP Shortlease +31 (0)546 714417

Tijdens kantooruren wordt je door onze medewerkers verder geholpen. Buiten kantoortijden krijg je een keuzemenu, kies in dit menu voor de optie : “hulp bij schade “. Onze hulpdienst (VHD) zal je verder helpen.

Tips voor je leaseauto

  • Let bij het tanken goed op dat je de juiste brandstof tankt. Mocht je toch verkeerde brandstof tanken, start de motor dan in ieder geval niet en neem contact met ons op.

  • Controleer regelmatig de banden, de airconditioning, het oliepeil en de overige vloeistoffen volgens het instructieboekje van je leaseauto.

  • Meld elke schade – hoe klein ook – binnen 48 uur bij ons.

  • Laat de onderhoudsbeurten uitvoeren door een officiële merkdealer.

  • Zorg ervoor dat je altijd een schadeformulier in de auto hebt liggen.

Roken en mobielgebruik

Het is niet toegestaan te roken in onze auto’s, indien er toch gerookt is, belasten wij minimaal € 490,00 exclusief BTW door. Deze kosten kunnen oplopen tot de volledige bruto kosten van de geleden schade. Mobiel telefoongebruik tijdens het besturen van de auto is verboden, bij overtreding en schade kunt u aansprakelijk gesteld worden voor het gehele schade bedrag! (Onze verzekeringsmaatschappij doet hier altijd onderzoek naar).

Documenten   

Onze auto’s zijn voorzien van een kopie kenteken, het bij je hebben van de groene kaart is niet meer verplicht in Nederland en in een groot deel van Europa. Dit is de reden dat onze auto’s niet meer standaard voorzien zijn van een groene kaart. Wanneer je toch een groene kaart nodig hebt, dan kun je een mail sturen naar: [email protected] met het verzoek op een groene te mailen.

Onderhoud

In het instructieboekje van de fabrikant vindt je terug wanneer je auto een onderhoudsbeurt nodig heeft. Maak hiervoor zelf tijdig een afspraak bij je dealer, meldt hierbij dat je in een auto via VWP Shortlease rijdt. Al onze auto’s hebben recht op vervangend vervoer in Nederland, waarbij de eerste 24 uur voor rekening van de contractant komen. Hou hier s.v.p. rekening mee bij het maken van een onderhoud of reparatie afspraak. Controleer daarnaast regelmatig de banden, de airconditioning, het oliepeil en de overige vloeistoffen volgens het instructieboekje van je auto.

APK

Nieuwe benzineauto’s en elektrische auto’s zijn na vier jaar keuring plichtig. Voor nieuwe auto’s die rijden op diesel of gas is dat na drie jaar. De exacte datum vindt je terug op www.rdw.nl. Je kunt zelf een afspraak maken met je dealer. Het is raadzaam om de APK samen te laten vallen met een onderhoudsbeurt. 

Banden

Voor het vervangen van de banden en winterbanden kun je een afspraak maken met een Profile vestiging bij je in de buurt.(www.profile.nl)

Reservesleutel 

Wij leveren onze auto’s standaard met 1 sleutel/ sleutelcard. Mocht je onverhoopt de reservesleutel nodig hebben dan kun je telefonisch of per mail contact met ons opnemen ([email protected]).

Ruitschade

Bij snel handelen kan een grotere schade soms worden voorkomen. In het geval van ruitschade neem je contact op met Autoglas Vriend (landelijk netwerk)
Telefoonnummer: +31 (0)527 764011
Whatsapp: 06 25224325                                 

Schade

Meld schade binnen 48 uur bij ons door een volledig ingevuld Europees Schadeformulier naar ons te mailen ([email protected]). In de volgende gevallen adviseren wij je om de politie in te schakelen:

  • bij onenigheid of twijfel over de schuldvraag

  • lichamelijk letsel bij de betrokkene(n);

  • als je drank- en/of drugsmisbruik bij de tegenpartij vermoedt;

  • als er onzekerheid is of de tegenpartij over een (geldige)verzekering beschikt;

  • in het geval van doorrijden na de aanrijding;

  • bij een aanrijding in het buitenland.

Is het onveilig om met je auto verder te rijden, bel ons dan op telefoonnummer +31 (0)546 714417.

Diefstal

Meld diefstal direct aan ons en doe zo spoedig mogelijk aangifte bij de politie. Diefstal van audio- en/of communicatieapparatuur (inclusief navigatiesysteem) kun je met een ingevuld schadeformulier melden. Ook dan is aangifte bij de politie nodig. Het ingevulde Schade Aangifteformulier mail je samen met de kopie van de aangifte naar [email protected].

Verzekering

In de leaseovereenkomst zijn standaard een WA-verzekering, een casco verzekering en een Schade Verzekering Inzittenden opgenomen. Het kan echter zijn dat jij of je werkgever afwijkende afspraken hebt gemaakt.

Houd er rekening mee dat je eigendommen, goederen die je vervoert, losse privéaccessoires, communicatieapparatuur en schade die je veroorzaakt tijdens het rijden van snelheidsritten en wedstrijden of onder invloed van alcohol, drugs of medicijnen niet verzekerd zijn.

Je leaseauto is in veel Europese landen verzekerd. Voor Oost-Europese landen (incl. PL/TSJ/SL/H/KR) kunnen echter afwijkende eigen risico’s gelden voor meer informatie kun je een mail sturen naar [email protected].

Let op: De verzekering heeft alleen betrekking op de leaseauto. Een eventuele aanhanger of caravan dien je zelf (casco) te verzekeren.

Vervangend vervoer

Tenzij jij of je werkgever andere afspraken hebt gemaakt, krijg je een gratis vervangende huurauto in Nederland wanneer een reparatie langer dan 24 uur gaat duren. Vervangend vervoer in het buitenland is mogelijk wanneer dit expliciet is aangegeven bij het afsluiten van de leaseovereenkomst. (zie ook onze aanvullende diensten: vervangend vervoer buitenland)

Winterbanden

Zijn winterbanden in je leaseovereenkomst inbegrepen, dan kun je deze laten monteren bij een Profile vestiging. De omwisseling is mogelijk in oktober, november en december. Het terug wisselen dient plaats te vinden in maart en april. De montage afspraak kun je via onze website www.vwpshortlease.nl maken (button mijn leaseauto, knop winterbanden).

Brandstofpas  

Is een brandstofpas in je leaseovereenkomst inbegrepen dan geldt in geval van diefstal of verlies dat je contact dient op te nemen met Travelcard via telefoonnummer +31 (0)36 5394788. Tijdens dit gesprek word je gevraagd naar het kentekennummer dat op je brandstofpas staat. Bij inlevering van je leaseauto dien je de brandstofpas af te geven bij de wagenparkbeheerder.

Inleveren – beëindigen van de leaseovereenkomst 

Je bent met ons een overeenkomst voor een bepaalde looptijd aan gegaan, nadat deze is verstreken heb je 3 mogelijkheden:

  • Je hebt de auto niet meer nodig en meldt deze af via onze website (www.vwpshortlease.nl, button mijn leaseauto, knop afmelding leaseauto).

  • Je verlengt je overeenkomst en gaat een nieuwe overeenkomst aan met een nieuwe looptijd en/of jaarkilometrage.

  • Je blijft doorrijden in de auto onder de voorwaarden zoals die golden (de overeenkomst wordt “flexibel”) en vanaf dit moment bedraagt de opzegtermijn 5 werkdagen.

De tekst uit dit document is afgeleid van de Algemene Voorwaarden. Aan de inhoud kunnen geen rechten worden ontleend.