Aanvraag en offerte
Stap 1: Nadat je bij ons een aanvraag voor een leaseauto hebt gedaan versturen wij je een persoonlijke shortleaseofferte per mail. In de bijlage van deze mail vind je de leaseovereenkomst, de algemene voorwaarden en de aanvullende diensten als bijlage.
Stap 2: Bij akkoord van de offerte ontvangen wij graag de volgende zaken per e-mail retour:
De getekende leaseovereenkomst
Een kopie van een geldig legitimatie bewijs
Een kopie van een geldig rijbewijs van de berrijder
Voor zakelijke klanten een uittreksel KvK
Voor privé klanten ontvangen wij een document waaruit je adresgegevens blijken.
Acceptatie & Borg
Acceptatie: Zodra wij alle documenten hebben ontvangen doet onze afdeling acceptatie een kredietcheck op basis van je gegevens. Bij deze kredietcheck werken ze met het zogeheten stoplicht model. Wij krijgen middels drie kleuren informatie over een eventuele samenwerking. Bij een rood licht is het helaas niet mogelijk om een samenwerking aan te gaan. Bij een oranje licht is een samenwerking mogelijk maar vragen wij om aanvullende gegevens of een hogere borgsom. Bij een groen licht wordt het minimum aan borg gevraagd zoals hierboven vermeld.
De borgsom. Op basis van de kredietcheck bepalen wij de borgsom. Deze bedraagt, bij een gunstige acceptatie (groen licht), over het algemeen voor een zakelijke klant twee maandtermijnen lease met een minimum van € 750,00. Voor een prive klant bedraagt de borgsom (bij een gunstige acceptatie (groen licht), twee maandtermijnen lease met een minimum van € 1000,00. Wij nemen altijd telefonisch contact met u op over de hoogte van de borg. Daarnaast bespreken wij dan ook graag of het maandelijkse leasebedrag middels een automatische incasso voldaan wordt of dat we een betalingsafspraak via iDeal maken.
Bevestiging & aflevering
Stap 1: Als alle bovenstaande stappen succesvol zijn afgerond ontvang je een mail met de opdrachtbevestiging. In deze opdrachtbevestiging staat het te betalen bedrag welke per iDeal mogelijkheid dient te worden voldaan. Zodra deze betaling voldaan is, plannen wij het transport in. Daarnaast staat in de opdrachtbevestiging ook het afleveradres, de afleverdatum en het aflevertijdstip.
Stap 2: Op het moment dat je auto vertrekt vanuit onze locatie in Nijverdal en je ontvangt een mail. In deze mail zitten de volgende zaken:
Een digitaal uitgifterapport, via dit rapport weet je wat de staat is van de geleverde auto.
Een verklaring vaste berijder welke je zelf kunt aanvullen en bijvoorbeeld gebruikt kan worden om een parkeervergunning aan te vragen.
Een Schade Aangifte Formulier (SAF)
De berijdershandleiding
Wij wensen je veel rijplezier en veilige kilometers!